bimahdiشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵

سخنرانی استاد پناهیان " قیام فاطمی ، قیام حسینی ، قیام مهدوی " + فایل صوتی



سخنرانی استاد پناهیان ” قیام فاطمی ، قیام حسینی ، قیام مهدوی ” + فایل صوتی

ما در تاریخ معصومین (ع) دو قیام داشتیم و منتظر یک قیام دیگر هم هستیم.یکی قیام حسینی یکی قیام فاطمی که انجام شده و منتظر قیام سومی هم هستیم بنام قیام مهدوی ، قیام حسینی و قیام فاطمی مملو از مظلومیتهای پیدا و پنهان بود اما قیام مهدوی قیامی خواهد بود که دیگه مظلومیت درش نخواهد بود، دیگه اینجا قیامی ست توام با لبخند.

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمد لله الرب العالمین و صل الله علی سیدنا و حبیبنا ابوالقاسم المصطفی محمد و اله الطیبین الطاهرین المعصومین سیم الحجه بقیةالله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداه

اعوذ بالله من الشیطان رجیم

رب اشرح لي صدري و يسرلي امري و احلل عقدة من لساني  يفقهو قولي

ما در تاریخ معصومین علیهم السلام دو قیام داشتیم و منتظر یک قیام دیگر هم هستیم.یکی قیام حسینی یکی قیام فاطمی که انجام شده و منتظر قیام سومی هم هستیم بنام قیام مهدوی.قیام اقا و مولامون که ان شاءالله در همین مجالس ما مقدماتش فراهم بشه.

برای بهتر شناختن قیام فاطمی کار خوبیه که این قیام رو با قیام حسینی مقایسه بکنیم. مردم می بینن ما محرم دور هم جمع می شیم فاطمیه هم دور هم جمع میشیم عزاداری می کنیم با هم گفتگو می کنیم. باید متوجه باشند که مزه ی اشک ما در فاطمیه متفاوته با گربه های ما در محرم و عاشورا.قیام فاطمی با قیام حسینی تفاوتهایی که داره سوز دلها رو هم تغییر میده.و برای اینکه وظیفه ی  خودمون رو که بین  قیام  حسینی و قیام مهدوی هستیم هم بهتر بشناسیم خوبه این دو قیام رو و رابطه ش رو با قیام مهدوی بشناسیم اینجوری فقط به مطالعه و ملاحظه ی تاریخ هم فقط نپرداختیم. وضع آینده و الان خودمون هم مشخص کردیم ، موضوع بحث هم پس خیلی مشخص شد. هدف بحث هم خیلی مشخصه.

موضوع مقایسه قیام فاطمی با قیام حسینی و قیام مهدوی. هدف بحث اینکه تکلیف خودمون رو در میانه بشناسیم. ان شاءالله که ما در استانه ی قیام مهدوی باشیم.

قیام فاطمی اولین تفاوتی که با قیام حسینی داره این است که حضرت زهرای اطهر برای حداکثرهای دین قیام کردند برای اینکه دین در اوج خودش بمونه در جامعه ذره ای غبار غربت بر روی چهره ی دین ننشینه ، ذره ای خدشه به چهره ی دین وارد نشه ، حضرت زهرای اطهر قیام کردند که اوج زیبایی و صلابت و سلامت دین باقی بمونه ، اباعبدالله الحسین برای چی قیام کردن؟ که یه نامی از دین باقی بمونه لااقل ، یه اسمی از پیامبر بالای ماذنه ها بمونه لااقل ، چهارتا بچه مسلمون باقی بمونن لااقل، چقدر فرق هست ، سندهای عرایض بنده همش روضه س ، امروز هم روز شهادت حضرت هست ، بی بی دو عالم که اگر امروز روز رحلت حضرت هم بود ما همه همینجور سوگوار بودیم ، مردم من از اول بحث بگذارید همین جا بپرسم بگذارید همه ی اهل عالم دقیق متوجه بشن وضع ما رو ،اگر دختر پیامبر فقط رحلت فرموده بودند امروز سالروز وفات فاطمه ی زهرا بود آیا من و شما بازم تو خونه می نشستیم؟ به  خودمون نمی گفتیم بلند شیم بریم پیامبر یه دونه دختر بیشتر نداشته امروز روز داغدیدگی بچه های فاطمه س ، یه حرفیم به برخی نامردای مدینه بزنم ، به خدا فاطمه زیاد بعد باباش زنده نمیموند ، اینقدر غصه دار باباش بود که آدم میتونه بگه فاطمه در فراق پدر در فراق رسول الله دق کرد.

امروز روز شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا سلام الله علیها بود که اگر روز رحلتش هم بود دور هم جمع می شدیم. داغدار فاطمه ی زهرا بودیم. ما دوست داریم حضرت زهرا رو ، دختر پیغمبره ، بعد چون رسول خدا فرمودن: انا و علی ابوا هذه الامة من و علی پدران این امتیم و بعد چون می دونیم آیه تطهیر هم برای فاطمه زهرا سلام الله علیها نازل شده مادرمونه فاطمه زهرا بالاخره.

هر کسی یه مادر جوان هیجده ساله را از دست بده داغش به این سادگی از بین نمیره.هر کسی ، امروز روز شهادته ، شما داغدارید ، بیشتراجازه بدید روضه بخونم بحثمو ادامه میدم سندای بحثم همش روضه س.

قیام فاطمه زهرا سلام الله علیها برای حفظ دین در اوج خودش بود قیام اباعبدالله الحسین برای این بود که لااقل نامی از دین باقی بمونه، چقدر فرق هست؟

اگه مردم قیام فاطمی رو بهش جواب مثبت داده بودن کار به گودی قتلگاه و کربلای حسین نمیرسید ، معلومه کاملا.

خب چون فاطمه زهرا موفق نشد در اینکه به اهداف قیام خودش برسه کار به کربلا کشید و اباعبدالله الحسین البته موفق شد دین رو با شهادت خودش در اون حداقل حفظ بکنه ما دیگه به کربلای دیگه احتیاجی نداشتیم منتظریم تا قیام مهدوی.

سندهای گفتار خودمو بگم ، تو کربلا می بینید اباعبدالله الحسین قنداقه ی علی اصغرش رو به دست میگیره می فرماید :اما ترونه کیف یتلذا عطشا. این بچه چه گناهی کرده که لبهاش از تشنگی ترک بر می داره ، داره دست و پا میزنه از تشنگی، لشگر عمرسعد داشت بهم میریخت، نامردا خودشون بهم دیگه میگفتن خب راست میگه، دیگه یه آب دادن به بچه ی قنداقی شیرخواره ، دیگه این که جزء جنگ نیست.، اینو آب بدید، امام حسین نه اینکه بچه شو بیاره از اینا منت آب  رو بکشه ، بحث امام حسین اینه که ای مردم شما حداقل انسانیت رو گذاشتید زیر پا ، میخواست اینا رو رسوا کنه یا در کنار گودی قتلگاه اقا اباعبدالله الحسین برگشت فرمود اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید جلو چشم من به خیام من حمله نکنید، دعوا سر حداقل هاست ، دعوا تو کربلا سر حداقل هاست.

فاطمه زهرا سلام الله علیها برای چی به شهادت رسید؟روضه هارو گوش کردید دیگه، اومدن با بی احترامی در خونه ی علی رو بزنن یه دفعه فاطمه زهرا بلند شد فلانی کجا اومدی میخوای در خانه ی کیو آتش بزنی؟ مگه من اجازه میدم شما به علی بی احترامی کنید، ذره ای اجازه نمیده به علی بی احترامی کنن، فاطمه زهرا سلام الله علیها میخواد از تمامیت ولایت دفاع کنه اباعبدالله الحسین علیه السلام تو کربلا داره بحث می کنه سر حداقل انسانیت، که دیگه هر کسی بدون دین هم باشه میتونه اونو بفهمه، فرق بین این دوتا قیام رو نگاه بکنید.

یکی دیگه از تفاوتهایی که به همین دلیل بین قیام فاطمی و قیام حسینی ایجاد میشه اینه که قیام فاطمی به شدت پیچیده و پنهانه اما قیام حسینی به شدت واضح و آشکاره ، چرا؟ همه می فهمن امام حسین چی میگه همه می فهمن درک می کنن اقای گاندی هندوستان رو نجات میده از استعمار صدا میزنه میگه که من هیچ کاری برا ملت خودم نکردم جز اینکه پیامی که از حسین گرفتم به ملت خودم درس پس دادم هیچ کاری نکردم جز این . نه اینکه من در مسیر انقلاب از حسین الهام گرفتم کاری نکردم جز اینکه درسی که از سرور آزادگان ، حسین گرفتم . ببینید حسین همه جا فهمیدنیه اما فاطمه زهرا تو مدینه گریه می کردن ، مردم مدینه نمی فهمیدن خانوم چرا گریه می کنه میومدن میگفتن یا علی به فاطمه بکو یا روز گریه کنه یا شب گریه کنه ما خسته شدیم.اخه چرا گریه می کنه .بانوی دوعالم هم می فرمودن :یا علی به مردم بگو به همین زودیا راحت می شید از دست فاطمه. امروز دیگه مدینه ساکت بود.امروز صدای گریه فاطمه پخش نمی شد تومدینه راحت شدن مردم مدینه.علت گریه هاشو درک نمی کنن خانوم مگه چی شده حالا چه اهمیتی داره. ولمون کن تورو خدا! برخوردای با حضرت زهرا اینجوریه.

اباعبدالله الحسین با دشمنانی طرفه مثل یزید بن معاویه دغل کار بوزینه باز عرق خور کسی که میگه بازی کردنه ، وحیی نازل نشده ، امام حسین معلومه با کی طرفه . خودش فرمود مثل من که با مثل یزید بیعت نمی کنه  قصه اشکاره .فاطمه ی زهرا درد دلاشو به کی بگه با کسانی طرفه همه ظاهرالصلاح همه ظاهراشون ادم حسابی چیکار بکنه ادم؟!

به چه بهونه ای حضرت زهرا حرفاشو بزنه .البته فاطمه زهرا تلاش کرد برا روشنگریا، من الان تلاششو بگم ، شما دلهاتون میره تو کوچه بنی هاشم اونجایی که نباید بره. ولی خب چاره ای نیست. برای اینکه نشون بده که منم با یه مشت نامرد طرفم فدک خودشو بهانه کرد فرمود چرا فدک رو از من گرفتید این باغ منه اینو رسول  خدا بهم داده فاطمه زهرا دنبال فدک نبود ، دنبال دنیا نبود دنبال باغ نبود شما بچه های فاطمه همه از مادرتون فاطمه زهرا خبر دارید مردم مدینه هم می دونستن کسی که با چادر وصله دار زندگی می کنه باغ براش چیه! فاطمه زهرا قیامش به شدت قیام پیچیده ای بود کسی درک نمی کرد و به همین دلیل قیام پنهانی ست یعنی پیام این قیام به شدت پنهانه ، شاید این که عزیز من، قبر فاطمه زهرا سلام الله علیها 1400 ساله مخفیه اشاره به همان معنا باشه که قیام پیچیده و پنهان انجام داده ، شما هنوزم به سادگی نمی تونید همه جا روضه زهرای اطهر رو بخونید. بچه شیعه ها.

اما دیدید قیام حسین چقدر قیام آشکاری بود، زینب سر بریده برادرش رو رو نیزه می برد همه جا  افتخار می کرد من زینب حسینم ، این حسین ، حسین منه ، راحت افتخار می کردن ، همه جا می رفتن هر جاهم می رفتن ،کاخ یزید رو خراب می کردن ، دودمانشو به باد میدادن ، نیاز نبود زینب کبری سخنرانی بکنه یکی دو جا بیشتر سخنرانی نکرد در اکثر شهرها سخن نمی خواست بیان بکنه، زینبی که در کوفه و شام سرشو بالا میگرفت وبه حسینش افتخار میکرد از امروز به بعد تو مدینه سرش رو پایین میندازه خانوما ازش میپرسن مادرت کجا به خاک سپرده شده حرف نمی زنه، زینبی که بدن برادرش رو راحت سه روز روی زمین گذاشتن فرمود : ما رایت الا جمیلا ، امشب مادرش رو مخفیانه به خاک سپردن .

اجازه بدید من یه روضه بخونم امام زمان معذرت میخوام مهمان بچه های فاطمه ایم در این امامزاده عظیم الشانی که ، اومدیم خونه خودتون برا خودتون گریه کنیم ، اگر طاقت نداشتی برا خودت تکرار نکن ولی یه بار من باید برا این جوونا بعضی چیزا رو اشاره کنم .برید بهشت زهرا مردم هرکی عزیز از دست رفته ای داره همه رو خبر می کنه میان اگه دیدید یه گوشه ای از بهشت زهرا یه نفر رو دارن مخفیانه بی سروصدا به خاک می سپرن راحت میرید جلو میگید :جرمی انجام داده؟اعدامش کردن؟ روتون نمیشه فامیلا رو دعوت کنید، مخفیانه به خاک سپردن اینجوریه دیگه.

بله جرم فاطمه چی بود، فدای علی شد .از این جرم بالاتر؟ جرمش چی بود؟وفادار باباش رسول خدا بود، از این جرم بالاتر شما میخواید مگه؟

دومین تفاوت قیام حسینی و قیام فاطمی پیچیده و پنهان بودنشه.هرچی قیام حسینی آشکار بود قیام فاطمی پیچیده و پنهانه، رفقای من ببینید کی دارم خدمت شما عرض می کنم ، عزیز دلم به خدا این از علائم ظهور مهدی فاطمه س ، نزدیک بودن فرج رو داره به ما مژده میده که بچه های فاطمه میتونن علنی برا فاطمه ی زهرا گریه کنن ، سرشونو بالا بگیرن از مادرشون دفاع کنن ، این خیلی مهمه ها. دسته ی عزا راه بندازن ، کم نگیرین همین الانم برید تو مدینه روز شهادت امام کاظم علیه السلام باشه ادم میگه ایکاش ما کاظمین بودیم ، عاشورا ادم میگه کاش کربلا بودیم بفرمایید اربعین میگه کاش کربلا بودیم 21 رمضان میگه کاش نجف اشرف بودیم مسجد کوفه میرفتیم ولی هیچ کی روز شهادت فاطمه زهرا نمیگه کاش امروز مدینه بودیم بری مدینه با چه وضعی مواجه بشی رو به کجا بایستی بگی السلام علیک خطاب به مادرت سلام بدی قیام فاطمی یه قیام پیچیده و پنهانه هنوزم این وضعیت هست ، شرح فلسفه ی قیام فاطمه ی زهرا دشواره اما قیام اباعبدالله الحسین معلومه کاملا ,جهادش مشخصه با کی مبارزه می کرد پستی دشمن مشخصه همه چی واضح.

فرق دیگر قیام فاطمی و قیام حسینی نکته ظریفی داره قیام حسینی در رءسش امامی است بنام امام حسین علیه السلام شیعیان به دنبالش ، اما فداش بشم قیام فاطمی قیام یه شیعه س ، امام نشسته ، خواهش می کنم زیاد در این مورد پرس و جو نکنید ، علی بن ابی طالب تو خانه نشسته فاطمه ش داره بین در و دیوار از علی دفاع می کنه ، قیام فاطمی قیامی س که یه شیعه انجام میده ، یک تنه تنها در این مسیر قدم بر می داره

ویژگیهایی داره قیام فاطمی قیام فاطمه زهرا که دیگه کسی نمی تونه این بار رو به دوش بگیره جز بازوان نحیف فاطمه زهرا(س) ،  که از پس این قیام بر بیاد ، اما قیام حسینی قیامیست که امام جلوئه

میخواید کامل تر بگم قیام حسینی قیامی هست که امامی جلوهست و شیعیان به دنبالش، قیام فاطمی قیامیست که فاطمه جلوئه امام به دنبالش داره میاد ، امام رو دستاش رو بستن روی زمین دارن می کشن و فاطمه زهراس که داره فریاد می زنه.

این سه تا تفاوت مختصر رو بین قیام فاطمی و قیام حسینی در نظر بگیرید حالا چه فایده ای داشت ما اینا رو بگیم

یه دونه فایده اخلاقی برا خودمون برداریم  رفقا ، بیاید در ارتباط با دین برخی از قله های بلند دین رو به سمتش حرکت بکنیم قله های دین رو براش دل بسوزونیم ، فاطمی باشیم نیمه شبها میومد در خونه ی مهاجرین و انصار رو میزد می فرمود بلند شید از حق علی دفاع بکنید ، مردم احساس ضرورت نمی کردن ، برای فتح قله های دین ، حفظ قله های دین ، بفرمایید مردمی که به قله های دین نیندیشند دردمندانه به اوج قله های دین نگاه نکنن این مردم مبتلا میشن به چی؟ به وضعیت کربلا مبتلا میشن ، به وضعیت یزید  ، مبتلا میشن به اینکه حداقل دین خودشون رو قطعا نمی تونن نگه دارن تحت فرمان یزید حسین می کشن ، میومدن به فاطمه زهرا سلام الله علیها در واقع می گفتن خانوم این حرفایی که شما میزنی نون شب که نیست اینقدر واجب باشه براش گریه می کنی ، بچه های فاطمه زهرا برا نون شب فقط گریه نمی کنن، الان کدوم یکی از شماها دارید برا نون شب خودتون گریه می کنید؟ به خدا قسم به هر کدوم از ما بگن حاجات شما رو فاطمه زهرا سلام الله علیها مصلحت نیست بده اگه میخواید برید برید، به خدا اگه یه نفر از ما که همه حاجت داریم گرفتاری داریم آرزوها داریم ، بلند شیم بریم ، رومون نمیشه بریم ، برمی گردیم میگیم مگه برا حاجت اومدیم؟

گریه های ما برا فاطمه زهرا سلام الله علیها مگه گریه برا نون شبه؟ شیعه  از فاطمه زهرا این چیزا رو یاد گرفته ها، بیاید به درد دین برسیم نه درد خودمون، یه وقتهایی رو اختصاص بدیم، نمی دونم حالا فرض بگیر تو مجلس روضه . مجلس روضه جای خوبیه میدونی چرا؟ آدم رو از حالت حیوان بودن در میاره بیرون ، کسی میاد تو مجلس روضه گریه می کنه ، کارت می زنه ، میگه خدا نگاه کن من درسته درگیر دنیا شدم ولی این که من الان دارم غصه می خورم برا حسین و کربلا جزء دنیای من نیست این علامت آدمیتمه

هر چند وقت یه بار آدم کارت ادمیتو نزنه ، این از آدمیت در میاد ، بیست و چهار ساعت دنبال نیازهای فوری خودش بره ، خب همه ی بره ها هم همینجورین ، اونا هم هروقت گشنه شون بشه غذا میخورن دنبال خواستنی های خودشونن .هر چند وقت یه بار آدم مجلس روضه میره ، دعای ندبه میره ، برا نه دردای دل خودش خصوصا اونایی که گرفتاری ندارن عزیزان من فداتون بشم من دیگه قربون صدقه میرم سر اینه که بگیرید موضوع رو . برید چیکار کنید, برید در خونه اهل بیت عصمت و طهارت خصوصا وقتایی که گرفتاری نیست وقتایی که آسوده اید ، برید دعای ندبه بخونید ، یه صبح جمعه که اصلا گرفتار نبودی هیچ غمی هم تو دلت نبود برو در خونه امام زمان بگو امروز روز دعای ندبه س.

الحمدلله هیچ گرفتاری ندارم ، بعد بگو خدایا اومدم برای مهدی تو گریه کنم ، آدمیت خودتو اینجوری نشون میدی فرزانگی خودتو نشون میدی ، فرهیختگی خودتو نشون میدی فاطمه زهرا غریب بود برای اینکه گریه هاش برا نون شب مردم نبود ، مردم اینجوری غریب گذاشتن فاطمه زهرا رو. کار به کربلا کشید دیگه ، دست خودشون که نیست، بقیه ش که  دیگه دست شما نیست ، شما اونجایی که باید از فاطمه دفاع می کردید ، دفاع نکردید خب پس بقیه ش صبر کن ببین دیگه!

نتیجه های گریه های فاطمه زهرا چی شد؟ من به شما بگم مردم مدینه ای  که به گریه های فاطمه زهرا بی اعتنا بودن کارشون به واقعه حره کشید روم نمیشه توضیح بدم کامل ، اشاره کنم ، یزید سربازاشو فرستاد مدینه ، سه روز مال جان و ناموس مردم مدینه کنار قبر پیامبر اکرم حلال شد به سربازان یزید ، تعداد ولد نامشروع هم نوشتن ، خونی که تو کوچه ها جاری بود نوشتن ، چه جنایت عظیمی که در تاریخ بی سابقه س ، اینجوری اتفاق نیفتاده تو مدینه ، حدود پنجاه سال بعد حدود پنجاه سال یه کمی بیشتر ، یه قرن نگذشت ، حالا مردم مدینه چه بسا اکثر اونایی هم که کشته شدن به دست سربازان یزید به جهنم رفتنا فکر نکنید شهید شدن ، نفله شدن ؛

مَن لم ینفق فی سبیل ولی الله،. ابتلی بأن یُنفق فی سبیل عدو الله

کسی که در راه دوست خدا خرج نکنه وقتشو جانشو ابروشو مالشو تلاششو ، مبتلا میشه به اینکه خرج کنه درراه دشمن خدا

جالبه ، نه اینکه از دستش میره ، دزد میزنه کیفش رو ، کاش دزد زده بود کیفش رو ، مجبور میشه پول در راه حرام خرج کنه ، میخوایم دستورالعمل اخلاقی بگیریم از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دوتا قیام رو با هم دیگه مقایسه کردیم قیام فاطمی و قیام حسینی؛

حالا این دو تا قیام رو با قیام مهدوی مقایسه بکنیم.

رفقا, قیام مهدوی برای حداقل دینه ؟ برای حفظ نام دینه؟ یا برای برقراری دین در اوج و حداکثر خودش؟ قیام مهدوی از این جهت مانند قیام حسینی ست یا مانند قیام فاطمی؟ مانند قیام فاطمی! امام زمان علیه السلام مانند جدش حسین علیه السلام قیام نخواهد کرد که در گودی قتلگاه صدا بزنه هل من ناصر ینصرنی ، صدا بزنه آیا یه جرعه آبی هست مردم یه دفعه یه هوشیاری بهشون دست بده ، آقا اگه دیگه بنا بشه کربلا بره خدا اجازه نمیده بیاد، می فرماید : مهدی من, تو صبر کن , هرموقع تونستی مثل مادرت فاطمه زهرا ناله بزنی و ناله ی تو و فریاد تو در جهان تنها نموند اونوقت من پرده رو بر میدارم تو بری قیام بکنی ، یه قیام ناتمامی فاطمه زهرا داشت مهدی او ادامه خواهد داد.

قیام مهدوی مانند قیام فاطمی ست از نظر هدف.

روشن شد عزیزان من , شما الحمدلله همه اهل معرفتید من فقط دارم یه سازماندهی می کنم افکارمون رو؛ قیام مهدوی از این جهت شبیه قیام فاطمی ست ، اقا اگر اوج دین رو بخواد  قله ی دین رو بخواد اونوقت دوباره پیچیده و پنهان میشه مردم تنهاش می گذارن.

اتفاقا قیام مهدوی از جهت پیچیده و پنهان بودن مانند قیام حسینی ست یا قیام فاطمی؟ مانند قیام حسینی؛

و این بزرگترین  معجزه ی ست که  124 هزار پیغمبرمنتظرش بودن

دوتا ویژگی از دو قیام با هم جمع بشه . امام زمان علیه السلام وقتی تشریف فرما خواهند شد که مردم عالم وقتی مثلا از مفاهیم قیام فاطمی استفاده کنن مثل ولایت بفرماید اداره ی عالم دست ولی الله باید باشد این حرفو بزنن ، همون حرفی که فاطمه زهرا سلام الله علیها می زد چه جور امام حسین علیه السلام تو کربلا حرفش راحت فهمیده می شد ، می فرمود یزید لایق این کار نیست همه هم می فهمیدن , بعدها چقدر سرفراز بود اباعبدالله الحسین پیام قیام و انقلابش چقدر آشکار و همه فهم ,امام زمان علیه السلام وقتی میاد که وقتی از مفاهیم قیام فاطمی دفاع کرد همه ی اهل عالم بگن آقا درسته ، واضحه،  آشکاره ، قیام مهدوی از نظر آشکار بودن همان قیام حسینی ست منتهی بدون مظلومیت ، میدونی امام حسین چقدر خرج کرد که تو کربلا قیامش شفاف شد دیگه ، برای همیشه عامل حفظ دین هم شد آشکار کننده ی پنهانی های دین هم قرار گرفت ، میدونی چقدر بچه های حسین تازیانه خوردن تا اینقدر حسین حقانیتش اشکار شد؟

بگذارید این رو هم عرض کنم قیام مهدوی یه تفاوت داره با هر دو قیام

تشابه قیام مهدوی با قیام فاطمی در هدف؛ تشابه قیام مهدوی با قیام حسینی درآشکار بودن و واضح بودن این قیام؛هدف این قیام ، مرام حضرت امام

و یک تفاوتی با هر دو قیام داره ؛ قیام فاطمی به شهادت فاطمه زهرا منجر شد ، قیام حسینی  به شهادت اباعبدالله الحسین منجر شد.

قیام حسینی و قیام فاطمی مملو از مظلومیتهای پیدا و پنهان بود اما قیام مهدوی قیامی خواهد بود که دیگه مظلومیت درش نخواهد بود، دیگه اینجا قیامی ست توام با لبخند ، دیگه اینجا کسی دست به دیوار نمی گیره راه بره ، دیگه اینجا سر به دار نخواهد شد، دیگه اینجا کسی رو مخفیانه به خاک نمی سپرن ، دیگه اونجا اگه کسی به شهادت برسه بچه هاش آهسته گریه نمی کنن صداشون رو مبادا کسی بشنوه ، همه چی آشکاره

اجازه میدید روضه بخونم عرض من تمام بشه؟حرف دیگه بیشتر از این آدم چی بزنه ما اومدیم برا حضرت زهرا سلام الله علیها گریه کنیم ، بگذارید این جمله روهم پس بگم  ، دقت کنید دوستان من ، ما در استانه قیام مهدوی باید چیکار کنیم؟فدات بشم یه کاری کن همه ی مردم عالم شیر فهم بشن ، قصه چیه ، یا علی این گوی و این میدان بفرمایید ، مگه منتظر قیام امام زمان نیستید ؟ ای آدما نازنینی که 1400 ساله تاریخ منتظر شما بوده فاطمه زهرا تو مدینه می گشت دستشو به دست بچه هاش میداد دنبال شما می گشت کسانی که بفهمند درد فاطمه رو، درک کنن رنج حضرت زهرا رو، خب شما الان تو تاریخ تولد پیدا کردید و متولد شدید ، تاریخ به وجود شما متبرک شده ، یا علی ، پیامهای قیام فاطمی رو از تنهایی در بیارید ، برای مردم جهان جا بندازید ، بدون ولایت علی بن ابی طالب آب نمیشه خورد ، جا بندازید ضرورت رو

از همسایه و خانواده ت شروع کن برو جلو، ما از معصیت و طاعت نمی خوایم صحبت بکنیم ، ما از نظام و از اصل حیات بشر میخوایم صحبت بکنیم ، بدون یک نظام ولایی نمیشه زندگی کرد ، والا گرگها و گرگ صفتان میان و در کوتاه مدت یا دراز مدت عالم رو پاره پاره خواهند کرد ، منافع آدمها رو از بین خواهند برد .

مگه قیام مهدوی بنا نشد با اهداف قیام فاطمی باشه ، ولی به آشکاری قیام حسینی بدون مظلومیت و سر به دار شدن؛ حرفای فاطمه زهرا رو به همه ی عالم بفهمونیم ، وظیفه ی ما مشخص شد در آستانه ی قیام مهدوی؟

مردم جهان راحت اینو بفهمن ، اون چیزی که ما تو مجالسمون خصوصی میگیم،  بی همگان به سر شود بی تو به سر نمی شود ، اینو برا مردم عالم جا بندازیم این که شعر نیست معرفته ، شعر به معنای یک کلمه ذوقی که همین جوری به خاطر زیباییش صرفا گفته بشه به این معناست؟ والا اشعار اهل معرفت معمولا پر است از معرفت ، این رو  بریم جا بندازیم ما کار دیگه نداریم تو این عالم انجام بدیم ، کار دیگه هم هست؟

میگه اقا سخنرانیهای شما رو هر جوری تحلیلش بکنی بالاخره می رسه به مفهوم ولایت ، ما روضه خونیم ما کار دیگه نداریم انجام بدیم ، ما یه داغی از مدینه تو دلمون مونده باید این داغ رو برطرف بکنیم.

بگذارید روضه بخونم ، امام زمان معذرت میخوام همچین که علی اصغرش رو رو دست گرفت صدا زد «اما ترونه کیف یتلظی عطشا»

بنا بر این روایت یه دفعه لشکر عمر سعد شروع کرد به هم ریختن ، گفتن خب راست میگه بچه که گناهی نکرده یه دفعه عمر سعد ملعون برگشت گفت حرمله کارو تمام کن ، گفت پدر رو نشانه بگیرم یا پسر رو، گفت اونی که لشکرمو بهم زده، سپیدی گلوی علی اصغر رو مگه نمی بینی

علی لعنت الله علی القوم الظالمین.

دانلود فایل صوتی :

http://zoha313.persiangig.com/audio/ghiyame-fatemi.mp3

………….

این سخنرانی در سال قبل انجام شده که متن آن مجددا بازنشر می شود

yamahdi

اللهم عجل لولیک الفرج

سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) و شادی روح اموات و پدر تازه درگذشته این حقیر صلوات

نظرات و ارسال نظر